Bijna bij de grens - Reisverslag uit Veenoord, Nederland van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu Bijna bij de grens - Reisverslag uit Veenoord, Nederland van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu

Bijna bij de grens

Door: jan en ada

Blijf op de hoogte en volg jan en ada

27 Mei 2024 | Nederland, Veenoord

In Nieuw-Amsterdam ook nog bezoek gehad van Yorick en Miranda. Yorick werkt daar in de buurt en kwam ons zoeken. Na een paar dagen Coevorden, waar we Lianne, Jacco en de kinderen op bezoek hebben gehad, weer terug op de route. We hebben wat problemen met de ontvangst van de digitene, via Agnes en Bert waar het pakje heen gestuurd kon worden en Yorick het later bij ons bracht In Erica een (bijna) verplichtte stop, er was een probleem met de brug verderop, zijn we naar het Industrieel Smalspoormuseum geweest, wat wij ontzettend leuk vonden. Daarna Klazienaveen waar we "wasdag" hielden, ook een dorp met heel veel winkels. Lekker rondneuzen. Op de Veenvaart een paar dagen genoten van het lekkere zonnetje. Terwijl het in het midden van het land slecht weer is houden wij nog mooi weer. We wilden doorvaren naar Emmen maar stuitte op brug 23. daar was geen brugwachter en na wat rondbellen bleek het niet handig hier door te gaan omdat er geen mogelijkheid is om in de stad aan te meren. Het werd Oranjedorp een mooie plek op fietsafstand van Emmen. Daarna het koning Willem Alexander Kanaal op. De eerste sluis 4 meter omhoog, later de koppelsluis, 2 aaneengesloten sluizen waar we 5 meter naar beneden gaan. We zijn over de Hondsrug heen. Bij de Koppelsluis zag Albert-Jan vanaf het uitkijkpunt een hert de brug oversteken. Zaterdag besluiten we om toch verder te gaan door stroomgebrek we liggen al ruim een week zonder stroomvoorziening. Bij het Veenpark konden we weer aan de stroom, en hebben we een dagje doorgebracht in het park. Waar we zondag verrast werden door Ramona, Ramon, Quinty en Teun die om een hoekje gluurde of we er wel lagen, wat we wel zagen maar niet door hadden dat zij het waren. Vandaag de 27ste aangekomen in dorpje Bagger Compascuum. Nog een paar kilometer tot de grens en we hopen 1 juni Duitsland in te kunnen.

• 28 Mei 2024 - 23:11

Madelon:

Leuk om jullie verslag weer te lezen! Hopelijk werkt de digitenne weer; anders moeten jullie spelletjes gaan doen! [e-1f61d]

nog even geduld, dan kunnen jullie hopelijk de grens over! [e-1f1e9][e-1f1ea]

• 29 Mei 2024 - 08:59

Lianne:

Zo dat is een heel verslag! Leuk jullie zijn lekker druk…

Dikke knuffel van ons[e-1f618]

• 29 Mei 2024 - 21:41

John En Monique Boere:

Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal onderweg meemaken. Er is genoeg te beleven zo te lezen.

Bijna bij de grens en we hopen dat jullie op 1 juni de reis in Duitsland kunnen voortzetten!

groeten John en Monique