Laatste stukje Duitsland - Reisverslag uit Ter Apel, Nederland van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu Laatste stukje Duitsland - Reisverslag uit Ter Apel, Nederland van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu

Laatste stukje Duitsland

Door: jan en ada

Blijf op de hoogte en volg jan en ada

26 Augustus 2024 | Nederland, Ter Apel

We hebben een gezellig weekend gehad met Lianne, Jacco en de kids al was het weer een spelbreker en konden de jongens in de haven helaas niet vissen! Gelukkig werd het zaterdagmiddag nog mooi weer zodat Jurre en Noud naar het "freibad" konden. Later gingen Lianne en ik met Siebe kijken bij ze. Er was een grote zandvlakte met een pomp om water op te pompen. Hier hadden ze een gracht gegraven. Ook Siebe was er druk mee, terwijl de jongens het water in gingen van de glijbaan en de duikplank. Na een potje tafelvoetbal was het tijd om te gaan eten bij een "gasthaus" met z'n allen in de camper. Terug bij de haven bleek het restaurant dicht dus helaas geen ijsje voor de jongens. Zondagmiddag vertrok de camper en wij ook! Na een rustig plekje net van het kanaal af. Nog een paar kilometers te gaan voor het Dortmund-Ems kanaal. We pakken na 2 dagen de rit weer op doen 2 sluizen en gaan bij de derde liggen in afwachting van oud-collega Cor en z'n vrouw Edith. Met hen gaan we 's middags het stadje Rheine in en pakken een terrasje! Helaas moeten ze weer verder naar het hotel om afspraken te maken voor een onverwacht vroeg vertrek! Als we de andere dag hier weg gaan staat er veel wind! Ook een tweede boot gaat met ons mee. Samen pakken we 4 sluizen en eindigen bij Jachthaven Lingen net van het kanaal af. We vertrekken weer op tijd, het lijkt dat de andere niet mee gaan. we sluiten aan bij een Nederlandse zeilboot tot aan Haren ( 3 sluizen) waar we met veel wind moeite hebben om aan te leggen, gelukkig is er hulp. Later komen de andere er ook nog aan. Op onze beurt helpen we hen weer. We blijven tot maandag want zondag kunnen we het Haren-Rückenbrock niet op. We lopen een rondje door Haren en stuitte op de kermis. Maandag eerst het statiegeldpakket inleveren want dat kan in Nederland niet meer met Duitse blikken en flessen. Rond 11 uur gaan we de sluis in en na bijna 2,5 uur zijn we in het Nederlandse laatste deel van het kanaal. Nog een brug en we kunnen de Veenvaart op naar Ter Apel. Het Duitse avontuur zit erop! Nu rustig aan op huis aan. Op naar Vinkeveen.

• 27 Augustus 2024 - 00:17

Madelon:

Dat ziet er allemaal heel gezellig uit!

nu weer in Nederland, genieten van alle Hollandse glorie!

[e-1f618]

• 27 Augustus 2024 - 14:44

Herman En Elly Veldhoen:

Fijn dat jullie weer op Hollandse bodem zijn. Nog veel plezier.

Groetjes Elly en Herman

• 27 Augustus 2024 - 16:51

Roel En Anja Adolfs:

met heel veel plezier jullie reisverslagen gelezen. Fijn dat jullie het zo naar het zin hebben. Fijne terugreis.

• 27 Augustus 2024 - 21:41

John En Monique Boere:

De reis komt nu bijna ten einde.... Welkom terug in Nederland!

Het was leuk om alle vaar-avonturen te lezen.

Natuurlijk horen we straks graag de verhalen van jullie zelf!

Goede terugreis n tot gauw,

groeten,

John en Monique