langzaam aan terug - Reisverslag uit Rühen, Duitsland van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu langzaam aan terug - Reisverslag uit Rühen, Duitsland van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu

langzaam aan terug

Door: jan en ada

Blijf op de hoogte en volg jan en ada

19 Juli 2024 | Duitsland, Rühen

Langzaam aan! 11 juli vanuit Brandenburg vertrekken we naar Genthin voor boodschappen en diesel. Bij de sluis is het wachten op meer boten of beroeps. Uiteindelijk mogen we de sluis in met diverse boten en een rondvaartboot. Met de middag zijn we in Genthin. Net voor het jachthaventje vinden we een vrije aanlegplek, gauw wat broodjes gehaald en getankt. Net voor de bui weer binnen, de "grote boodschappen" moeten maar even wachten totdat het weer droog is. We zoeken steeds de vrije plekjes op, soms midden in de natuur, gaan wat fietsen (om de beurt), liggen bij Paye met een zijtak naar de Elbe. 14 Juli: plekje bij Burg bei Magdenburg nu eerst alleen, later nog een Duitser erbij. De vorige keer lag het hier helemaal vol! 15 juli op naar de sluis voor 19 meter omhoog om uit te komen bij de kanaalbrug over de Elbe. We besluiten direct na de kanaalbrug een plekje te nemen zodat we op de fiets nogmaals de kanaalbrug kunnen bekijken en fotograferen. Weer om de beurt zodat de boot open kan blijven voor Laika en de warmte! 's Avonds lopen we naar het scheephefwerk Rothensee ("oude scheepslift") en de nieuwe sluis en klimmen de uitkijkpost bij de sluis op. We hebben in de verte zicht op Maagdenburg. 16 juli: Het wordt tijd om een jachthaven aan te doen om even stroom bij te laden en water te tanken, We stranden in Haldensleben. Op de fiets even boodschapje doen. Bij terugkomst meldt Jan een flinke bui gehad e hebben terwijl ik vanuit de winkel naar de fiets maar een paar spetters heb gevoeld! Het blijft dreigen en er vallen nog wat buitjes! 17 juli: We eindigen bij Calvörde waar we even heen fietsen. Er komt een meetboot van waterstaat langs. 18 juli: door naar Rühen waar we een eettentje weten direct aan het water. Het eten was HEERLIJK! met dank aan de gulle gever! 19 juli: We willen door naar Wolfsburg voor het VW museum maar omdat het zo warm is blijven we hier nog een paar dagen! Hier kunnen we tenminste zwemmen!

• 19 Juli 2024 - 23:04

Madelon:

Gelukkig hebben jullie inmiddels mooi weer gekregen! [e-2600]️

de volgende keer toch nog een fiets karretje meenemen; zodat laika met jullie mee kan fietsen, en jullie samen kunnen gaan?!

[e-1f618]

• 20 Juli 2024 - 19:12

Herman En Elly Veldhoen:

Hoi alle 2 plus 1,

Hier is het puffen. We wachten op een bui die is aangekondigd en dan hebben we weer de zomer gehad. Kindervakanties zijn begonnen maar niet voor ons nog. Verkoeling zo blijkt vinden jullie niet op het water. Nou hier in de bossen ook niet hoor.

En in 9ns nieuwe huis waar we nog geen raambekleding hebben is het een sauna.

Fijn dat het toch voorspoedig gaat met jullie. Dn idd een hondenkar is geen luxe voor de volgende reis voor Laika.

Rustig aan terug jullie en vooral veel genieten.

Dikke knuf van ons

• 21 Juli 2024 - 11:48

Lianne :

Ja wat een hitte hè! Maar desondanks bekijken jullie nog een hoop, leuk!

mooie foto’s ook…

Niet te snel naar huis hè! [e-1f609][e-1f618]

• 21 Juli 2024 - 16:59

Ada:

We kunnen Liaka in het fietsmandje meenemen maar het is dan gewoon te warm voor haar en de boot moet dan afgesloten worden. Dan kan er ook geen warmte uit! Liefs Ada

• 24 Juli 2024 - 13:58

John En Monique Boere:

Hallo Ada en Jan,

Het is weer leuk om jullie reisverhaal te volgen!

Nooit saai en er is onderweg genoeg te beleven om over te vertellen [e-1f609].

Grappig dat jullie in Calvörde zijn geweest. Daar woont Lennart Pieter Rademaker met zijn gezin.

Wij hopen daar in de loop van volgende week langs te gaan om hen op te zoeken.

Nog een fijne (langzame) terugreis,

groeten