Minden. - Reisverslag uit Venne, Duitsland van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu Minden. - Reisverslag uit Venne, Duitsland van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu

Minden.

Door: jan en ada

Blijf op de hoogte en volg jan en ada

14 Augustus 2024 | Duitsland, Venne

Minden. Op zondag 4 augustus schuiven we op naar de volgende vrije plek. Wetende dat op zondag in Minden toch alles dicht is. Maandag vroeg naar Minden aan een vrije wal (net na de kanaalbrug over de Weser) als er plek is, dat is er gelukkig. Daar treffen we de boot die 2 dagen eerder bij ons lag. Zij doen nog even een boodschap en vertrekken dan. Wij gaan eerst de stad in, lopen wat rond, gaan bij de Weser kijken, eten een broodje worst en gaan dan weer terug naar de boot. Want het is warm en Laika zit aan boord. 's Avonds lopen we de kanaalbrug op langs een gemaal dat behoorlijk wat water omhoog pompt. 's morgens om 6 uur hoorde we wat aan de boot krabbelen. Pa keek via het vluchtluik achter om te zien wat dat was, een egeltje onder het zwemplateau. Pa met een schepnet naar buiten, toen kon hij hem niet vinden, maar zag hem even later tussen ons en de achter buurman in, daar kwam hij naar de kant zwemmen en kon hij hem met het schepnet uit het water halen en aan de andere kant van de weg in het gras zetten. Dinsdag lopen we met Laika naar de Schachtschleuse die op de Weser uitkomt. In eerste instantie lijkt het of we er niet op kunnen maar het kan toch! Eerst langs de oude sluis en dan ben je aan de grote sluis. Daar komt ook net een rondvaartboot binnenvaren, zij gaan 13,2 meter naar beneden naar de Weser. Het is weer behoorlijk warm dus besluiten we niet het rondje te lopen naar terug te gaan naar de boot. Woensdag 7 augustus zoeken de MYC minden op om weer een wasje te doen en wat stroom en water aan te vullen want na een aantal dagen stil gelegen te hebben moeten de accu's weer even extra prik hebben. We blijven nu 2 nachten, liggen aan de andere kant van de haven een beetje uit de drukte en spotten een zoetwater schildpadje en diverse karpers. Op gegeven moment wel 7 tegelijk bij elkaar. Vrijdag gaan we verder, op 14 km vinden we weer een "liegestelle" (vrije plek) bij km 82. Er komt een klein bootje bij, die persoon gaat met jerry-can's de kant op en wordt opgehaald door een camper en later weer afgezet. 's morgens gaat dat bootje aan de ketting en de man gaat op een fietsje weg. Wij vertrekken ook om 11 km verder weer een mooi plekje te vinden. Het is weer warm en hier kunnen we weer een frisse duik nemen. Er liggen al twee andere bootjes en die krijgen veel bezoek. Desondanks blijven we 2 dagen liggen. Soms komt er iemand die een praatje komt maken. Als die persoon een Belg blijkt praat het wat makkelijker. Maandagmorgen gaan we naar Bad Essen want Madelon met Naomi en Stan komen gezellig een nachtje logeren. (die nacht liggen we in het haventje) de kinderen hebben de sup mee en vermaken zich prima in het water. Ze kunnen 's avonds nog douchen op de jachthaven. De andere morgen steken we over naar de "liegstelle". Madelon haalt de auto erbij, zo hoeft ze niet te lopen met de spullen. Het is 34 graden dus we liggen veel in het water! Halverwege de middag laat ze de sup leeggelopen en wordt het tijd voor hen om weer terug te rijden (3,5 uur). Wij blijven er wordt noodweer verwacht. Op de buienradar zitten we midden in een diep rode vlek, er is 's avonds wel wat meer wind, donder en bliksem maar er valt geen druppel. Dus afkoelen ho maar! 's morgens vroeg valt er dan eindelijk een bui. Na nog wat boodschapjes gedaan te hebben, vertrekken we in de regen om een volgende plek te zoeken. Bij km 48 vinden we die en dan is het weer droog! Er wordt hier wel wat graafwerk gedaan maar echt last hebben we hier niet van. Terwijl ik nu het verslag zit te typen is de regen en onweer los gebarsten. We gaan morgen nog een klein stukje verder om vrijdag in een jachthaven bij km 13 te kunnen liggen want dan verwachten we Lianne, Jacco en de kids. Ook weer gezellig. Zo langzaam aan naderen we het Dortmund-Ems-kanal. Groetjes van ons aan iedereen die mee leest! [e-1f618][e-1f605]

• 15 Augustus 2024 - 16:49

Lianne:

Hey! Leuk om weer jullie verslag te lezen en jullie foto’s te zien! Tot snel.

• 19 Augustus 2024 - 19:20

Groetjes Tom:

Als jullie daar bij Dortmund 3 weken blijven liggen dan komen wij weer voorbij.[e-1f602][e-1f602]