stedenbezoek - Reisverslag uit Sachsenhagen, Duitsland van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu stedenbezoek - Reisverslag uit Sachsenhagen, Duitsland van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu

stedenbezoek

Door: jan en ada

Blijf op de hoogte en volg jan en ada

02 Augustus 2024 | Duitsland, Sachsenhagen

Maandag 22 juli: we varen naar Wolfsburg naar de jachthaven net voor het stadion waar het Nederlandse elftal heeft gebivakkeerd. 's middags wandelen we naar het outlet design winkelcentrum. Er zijn zoveel winkels daar kun je wel een dag doorbrengen. 's avonds wandelen we naar de "Allersee" een meertje om de hoek, Dinsdagmorgen vroeg naar het VW museum, er is wateroverlast geweest en ze zijn nog aan het dweilen als we als eerste naar binnen mogen. Hier staan alle modellen die ooit door VW zijn gebouwd. Het is warm en benauwd en als we langs alle auto's geweest zijn zoeken we snel de buitenlucht weer op. 's avonds hebben we heerlijk gegeten bij het restaurant aan de haven. Woensdag toch maar weer door, het is warm bij Wenen net voor Braunschweig eindigen we in een kommetje. De volgende vrije plek bij brug 405 bij Sophiental. Jan gaat bier halen en stokbrood en was de weg kwijt, vergeten een speld te zetten op zijn telefoon, en moest door de struiken met de fiets omhoog om weer de brug over te kunnen. Daarna jachthaven Sehnde weer aan de buitenkant, het is druk met de scheepsvaart, hier liggen we 2 dagen en draaien een wasje en lopen naar het dorpje. Zondag vroeg vertrekken we samen met een andere boot richting Hannover, waar we eerst de sluis Anderten met een verval van 15 meter krijgen, dit keer naar beneden. Op het moment dat we voor de sluis aanmeren (10 uur) belde John die willen de volgende dag op "visite" komen. We hadden weer wat wachttijd en ook de schutting kost tijd. Om half 12 waren we boven en konden de sluis weer uit. Het ging stukken beter dan op de heenweg. In Hannover in de jachthaven, ook daar lig je niet rustig. John en Monique moesten uit München komen, dat was wat verder dan gedacht. Na de koffie en de lunch en wat bijgepraat te zijn nog een rondje gewandeld. Daarna vertrokken ze weer met nog een ritje van 1 1/2 uur voor de boeg. Dinsdagmorgen vroeg met de bus naar het centrum van Hannover waar we een route hebben gelopen langs veel bezienswaardigheden. Met de middag weer op de boot voor Laika het begint al weer flink warm te worden. 's avond lopen we een rondje en op de wandel/fiets brug zitten heel wat jongeren. Woensdag 31 juli vertrekken we uit Hannover om bij de kruising "de bunkerplek" diesel te tanken. Schuin ertegenover vinden we een leuk plekje om te liggen. Als blijkt dat er op redelijke afstand boodschappen gedaan kunnen worden doen we dat de andere morgen eerst voordat we verder varen. We doen rustig aan iedere keer zo'n 10 kilometer als we weer een mooi plekje treffen. Het is nog steeds warm en we nemen regelmatig even een duik! Op dit moment (vrijdag 2 augustus) liggen we bij kilometer 129 (zoveel km nog voordat we het Dortmund-Ems kanaal krijgen). Op zo'n 30 km afstand ligt Minden, de kruising met de Weser. Ook daar willen we een kijkje gaan nemen. We hebben het nog steeds naar ons zin! Tot ziens!

• 02 Augustus 2024 - 23:54

Roland:

Mooie reis zo te lezen, veel te zien onderweg en jullie genieten er goed van met veel leuke belevenissen. Goede reis verder en gelukkig lekker weer.[e-1f44d]

• 03 Augustus 2024 - 09:40

John. :

Gelukkig was onze verplaatsing niet uit Munchen maar uit Munster, maar toch nog kleine 2 uur met de auto. Het was gezellig en naast wat laatste nieuwtjes hebben we ook boeken/tijdschriften gewisseld, zodat Ada weer wat leeswerk heeft!

• 03 Augustus 2024 - 23:13

Lianne, Jacco Jurre Noud En Siebe :

Hey! Jullie maken wat mee zeg… en doen ook nog veel

ondanks het warme weer. Veel

plezier in Minden.

Groetjes van ons uit Spanje.

• 04 Augustus 2024 - 23:22

Herman En Elly Veldhoen:

Lieve vrienden, het gaat jullie goed zien we. Uiterst gezond zien jullie eruit en waarschijnlijk door de grote op zijn Duits volle borden.

Heerlijk genieten en lekker zwemmen. Hoe gaat het met Laila?

Hier in Holland mogen we niet klagen qua weer.

Geniet ze en tot de volgend reisverslag.

Groetjes Elly en Herman