vertraging - Reisverslag uit Veenoord, Nederland van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu vertraging - Reisverslag uit Veenoord, Nederland van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu

vertraging

Door: jan en ada

Blijf op de hoogte en volg jan en ada

07 Mei 2024 | Nederland, Veenoord

Op dit moment liggen we bij Nieuw Amsterdam-Veenoord aan de Hoogeveensche Vaart.

Maandag zijn we vertrokken, het was rustig weer het zwarte water ligt er vredig bij. Op naar Zwartsluis, in het binnenhaventje was er geen plek dus weer aan het graskantje bij Jachthaven Kranenweerd. De andere morgen vroeg op pad het Meppeler Diep op, voorbij de afslag naar Giethoorn, daarna net voor Meppel rechts de Hoogeveensche Vaart op. Na de sluis bij Rogat vonden we een mooi plekje en hadden we mooi weer. Lekker rustig klein dorpje maar wel een benzinepomp met een mooie prijs voor diesel. Daar maken we graag gebruik van. Na de tweede rustdag een stukje verder naar Echten, daar bleek de douche en wc niet meer bruikbaar. De volgende dag bij Hoogeveen wel een mooi douche en wc gebouw. Daar ook 2 dagen gelegen. Op zaterdag door, want hier wordt op zondag geen bruggen en sluizen bediend, naar de andere kant van Hoogeveen, Noorderschutsluis. Zondag dus verplicht een rustdag maar we hebben toch geen haast! Maandag vroeg gaat er al een sleepboot voorbij, maar als wij gaan varen ligt ie nog voor de eerste brug, uiteindelijk met vier boten onderweg naar Nieuw Amsterdam-Veenoord. Weer een mooie stek met mogelijkheid een wasje te draaien en winkels op kruipafstand. Hier horen we van een andere schipper dat het Haren-Rütenbrock kanaal waar we naar Duitsland zouden varen dicht zit omdat men aan het baggeren is. Dit betekend oponthoud tot 1 juni. We zijn er nog niet, maar zullen dus de komende tijd rustig aan moeten doen. Morgen nog hier en daarna naar Coevorden even iets van de route af.

• 08 Mei 2024 - 05:55

Madelon:

Bijna aan de Duitse grens! [e-1f1e9][e-1f1ea]

wat balen van die stremming… een gewijzigde route nu dus? Of heel langzaam aan, zodat de stremming dan opgeheven is tegen de tijd dat jullie dat kanaal op zouden gaan?

precies, jullie hebben alle tijd! [e-1f609]

liefs Madelon, Richard en de kids [e-1f48b]