Eindelijk de grens over. - Reisverslag uit Haren, Duitsland van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu Eindelijk de grens over. - Reisverslag uit Haren, Duitsland van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu

Eindelijk de grens over.

Door: jan en ada

Blijf op de hoogte en volg jan en ada

11 Juni 2024 | Duitsland, Haren

Via Emmer-Compascuum, Ter Apel, Musselkanaal, waar we bijna een week hebben gelegen om tijd te rekken. In Mussel op vrijdag onverwacht bezoek gehad van Madelon en Lianne die ook een (heerlijk) nachtje aan boord zijn gebleven. Ook vrijdag nog bezoek gehad van Patrick en Coba. Op zaterdagmorgen werd de boot versierd en daarna een gezamenlijk ontbijt. Nadat de meiden waren vertrokken zijn we terug gegaan naar Ter Apel, waar we op zondag 9 juni de laatste Nederlandse brug hadden, maar toen kregen we te horen dat het Duitse gedeelte van het Haren-Rückebrock kanaal op zondag niet wordt bediend. En dus moesten we in het oude sluisje gaan liggen van de brugwachter en wachten tot maandag. We hadden verwacht op dit kanaal nog enkele stop's te kunnen maken totdat we te horen kregen dat dat niet kan je moet in een keer door varen naar Haren. Na de laatste sluis op het kanaal eindigde we in de jachthaven Wsh Haren. Hier moeten we nog even tijd doorbrengen omdat op het Ems-Dortmunt kanaal op 8 kilometer hier vandaan de sluis Hüntel in reparatie is tot 14 juni 22.00 uur. U kunt wel stellen dat het niet allemaal soepel verloopt!

Groetjes uit Duitsland!

• 11 Juni 2024 - 22:38

Herman:

Fijn dat jullie nu weer door kunnen varen duitsland in veel plezier

• 11 Juni 2024 - 22:51

Madelon:

Gelukkig hebben jullie geen haast!

jullie kunnen optimaal genieten van de “verplichte” lange stops!

• 12 Juni 2024 - 10:08

Cor:

Met meer tussenstops als gepland, kunnen jullie overal genieten en rustig verder varen.

• 12 Juni 2024 - 17:45

Lianne:

Als het nog langer duurt……. dan wachten we nog even[e-1f602]

maar hey jullie zijn in Duitsland![e-1f1e9][e-1f1ea]

• 15 Juni 2024 - 07:48

Paul & Petra:

Niet zonder slag of stoot, maar jullie avonturiers boeit dat natuurlijk helemaal niet [e-1f606]

We hopen dat jullie beter weer hebben dan wij, we staan op het punt de ark los te gooien en ons over zee te laten vervoeren naar warmere oorden [e-1f601]

Maar jullie zijn eindelijk in Duitsland !!! Tof !

Liefs

P[e-38]P