De sluizentrap en tunnels. - Reisverslag uit Bazolles, Frankrijk van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu De sluizentrap en tunnels. - Reisverslag uit Bazolles, Frankrijk van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu

De sluizentrap en tunnels.

Door: Ada en Albert-Jan

Blijf op de hoogte en volg jan en ada

14 Juni 2019 | Frankrijk, Bazolles

Maandag 2e pinksterdag na het boodschappen doen, om 9 uur ipv 7 uur want ook hier een zondag, vertrokken. We vergeten wel eens welke dag het nu weer is. Net voor de tweede sluis ging het mis. Er kwam een grote passagiers schip uit. Wij weken naar bakboord uit om hem de ruimte te
geven het smallere stuk in te varen. Helaas was onze kant erg ondiep en zoog de boot ook nog flink wat water weg. We zaten vast. Eerst maar even wachten totdat de grote boot een eindje weg was en het water weer rustig en gelukkig hij dreef weer. Iets achteruit getrokken met de motor en we konden weer verder. Rond de middag begon het te regenen. Het ging steeds harder dus na de sluis een plekje gezocht. Er lag nog een grote schuit bleek de eigenaar een foodtruck te hebben en onderaan de dijk een tent waarin we 's avonds hebben gegeten helaas waren de burgers op. We kregen steak and chips. Het was een Engelsman. Lekker gegeten wel veel gekregen! Dinsdag 8 sluizen verder waarvan 1 een dubbele. Monceau le Comte. 12 km en 10 sluizen verder bij een Locaboat Les Granges. Afwisselend weer dan de zon dan weer wat regen. We besluiten de andere dag maar 8 sluizen en 4 km verder te gaan. We zitten vlak voor de sluizentrap van 16 sluizen. Op een mooi stukje met grasveldje en picknick bankjes doen we nog een bbq. De sluizentrap hebben we vandaag gedaan en de 3 tunnels. De toegang naar de tunnels zijn heel erg smal, het is dan ook eenrichtingsverkeer geregeld met lichten. We stoppen bij Baye aan een lange muur naast een meer.

• 14 Juni 2019 - 15:27

John Boere:

Je beleeft nog eens wat op zo'n reis. Maar dat vast komen te zitten kan ook in Nederland, hoor. Wij gingen lang geleden eens zeilen met Peter en Marjan. Zeilden we te dicht langs een veenbonk. Boem, vast. Gelukkig hadden we een vaarboom mee en kon Peter ons losduwen. Jullie hadden natuurlijk ook geen ouwe slepersboten in de buurt gehad. Gelukkig zelf los gekomen. Als jullie d e.d. tunnels al krap vonden, dan kunnen die passagiersboten er zeker niet door?

• 16 Juni 2019 - 06:51

Cor Goeijenbier:

Hoi vakantiegangers, zo te lezen doen jullie hele ervaringen op. Al die sluizen en tunnels zijn denk ik iedere keer weer een verrassing van wat je tegenkomt. We zien je volgende verslag weer met plezier tegemoet.

• 19 Juni 2019 - 10:04

Cora Groothuis:

Hoi Ada en Jan .
    Ik heb net al jullie verhalen gelezen en de foto s bekeken.
    Erg leuk om dit allemaal te lezen.
    Hier in Zwolle is alles prima.
    Het gaat goed met mij .
    Groetjes en veel plezier nog .
    Bert en Cora Groothuis.