Rustig verder - Reisverslag uit Surgy, Frankrijk van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu Rustig verder - Reisverslag uit Surgy, Frankrijk van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu

Rustig verder

Door: Ada enAlbert-Jan

Blijf op de hoogte en volg jan en ada

09 Juni 2019 | Frankrijk, Surgy

Zondag vertrokken vanuit Auxerre. 7 sluizen 11 km verder Bailly . Lekker de Bbq op klein graskantje. Caves de Bailly blijkt een wijngrot van kalksteen te zijn met daarin duizenden flessen wijn, volgens de informatie van diverse wijnboeren uit de omgeving. Wij zijn er niet in geweest maar het moet indruk maken volgens de Engelse buren die met dozen vol terug komen.'s avonds toch even die kant op gelopen. Het is groot complex. Met een prachtig uitzicht. Maandag Mailly la ville 16 km 9 sluizen, mooi plekje veel vis te zien in het water. Lekker een plaatselijke dagschotel gegeten. Ook van beide buurboten zat men hier te eten. Dinsdag de eerste 2 sluizen met een Australiër met de Eben H"azer, een Nederlandse boot. Zij doen maar 2 sluizen wij 6. We eindigen in Ch^atel Censor. Woensdag wordt een dagje fietsen. Zonder de kaart mee vinden we de weg naar Ch^ateau de Faulin. Weer is vandaag wat minder wat voor het fietsen niet erg is. De volgende dag verder blijkt dat het kasteel bijna bij het water ligt terwijl wij een heel eind de berg op en af gefietst zijn en dezelfde route ook zijn terug gegaan. Tot nu toe al 125 sluizen gehad. Donderdag geëindigd in Clamecy de bedoeling was eerder te stoppen maar bij die plek stond een heel zigeuner kamp, vonden we niet zo'n fijn idee de boot onbeheerd te laten liggen. Dus een dag eerder in Clamecy als gepland. Beetje rond gekeken het weer werd minder en met de middag regen, dan maar een franse lunch. s' avond rond 10 uur stopt er een auto naast de boot en wordt er gezwaaid! Wat... het zijn de dochters. Wat een verrassing! Zaterdag wordt ik verwend met cadeaus, ballonnen en na een wandeling 's middags met taart met sterretjes getal 60. En glas wijn ontbreekt ook niet. Uit eten bij de Marrakech we kregen genoeg konden het niet op. Vanmorgen werd papa verwend want voor vaderdag opnieuw komen was een beetje teveel van het goede. (Het is hier wel fete de pere). Rond 10 uur nemen we weer afscheid. Tot over een aantal weken als de vakanties gaan beginnen. Wij doen de Borcante markt. En besluiten nog een nachtje te blijven.

• 10 Juni 2019 - 06:14

Mirjam:

wat leuk om jullie verhaal elke keer te lezen ..
    wat een leuke verrassing van de meiden
    we hadden je al gefeliciteerd maar bij deze nogmaals !!
    60 is niet niks - geniet en veel gezondheid gewenst,
    goede vaart verder en hopelijk weer mooi weer
    veel liefs ton en mirjam

• 10 Juni 2019 - 06:46

Ramona:

Lieve mams en natuurlijk ook paps,
    Ik ben blij dat we u verjaardag toch klein als gezin hebben kunnen vieren en dat we u weer hebben kunnen verrassen... geniet nog van jullie verdere reis ook van de onbekende stukken!We hebben er een mooi weekend van gemaakt

• 10 Juni 2019 - 17:10

Madelon:

Wat was het leuk om jouw reactie te zien mama! Wat was je verrast!
    Helaas duurde onze heenreis langer dan gepland, waardoor we wat laat aankwamen bij jullie, maar we hebben gezellig kunnen borrelen! Jouw verjaardag hebben we met elkaar kunnen vieren met gebak, een wijntje, en een heerlijk etentje!
    Ook papa konden we nog even in het zonnetje zetten; dat was toevallig... in Frankrijk is het een week eerder al Fete papa!
    Wij hebben genoten deze dag bij jullie in Frankrijk!
    Tot over een paar weken...
    veel liefs en een dikke kus, Madelon

• 10 Juni 2019 - 17:45

Ada:

Iedereen bedankt voor de felicitaties! Meiden het was super gezellig bedankt dat jullie er waren! Tot de volgende keer!

• 11 Juni 2019 - 06:52

Ellen En Andrea:

Hoi Ada,
    Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! We hopen dat je een fijne dag hebt gehad, leuk om te lezen dat je meiden er waren.
    Groetjes van Andrea en Ellen

• 13 Juni 2019 - 04:24

Thea V Veen:

Beste Ada
    Wat leuk te lezen hoe jullie ’varen’ en onverwachts bezoek.
    Ik mis je in het zwembad, daarom doe ik nu maar mee met de groep van 10.15 uur.
    Goede reis nog verder.
    Groetjes Thea