Einde van de reis! - Reisverslag uit Hoogmade, Nederland van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu Einde van de reis! - Reisverslag uit Hoogmade, Nederland van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu

Einde van de reis!

Door: Albert-Jan en Ada

Blijf op de hoogte en volg jan en ada

26 Augustus 2019 | Nederland, Hoogmade

Maandag 19 augustus even voor 11 uur ging de brug bij sluis 0 open om een aantal bootjes de stad door te laten gaan. Je bent wel aan een bepaalde hoogte gebonden want de brug de sluis uit werd niet gedraaid. Snel de beugel en de kap laten zakken! En afscheid nemen van Ramona en Quinty. Die op de sluis uitstappen. Al snel zakken we en kunnen we ze niet meer zien. Ze zijn naar het einde van de sluis gelopen om daar nog te kunnen zwaaien. We varen in kolonne naar sluis Engelen. Gelukkig hier geen extra oponthoud al duurt het allemaal wel lang. De Maas op naar Heusden is nog maar 8 kilometer. De middag doorgebracht in het oude stadje. Dinsdag vroeg op pad in plaats van Woudrichem besluiten we om door te stomen naar Vianen. Zover komen we echter niet. De spoorbrug bij Arkel is gestremd. Pas donderdag vroeg kunnen we er weer door. We varen tot bij Arkel en liggen daar met meerdere bootjes aan een graskantje. We nemen onze opties even door en nemen het besluit om niet te wachten maar via de Merwede naar Rotterdam te varen. En vandaar uit naar Gouda zodat we toch volgens onze planning vrijdag op de Hemmen bij de Brassem kunnen zijn daar is afgesproken met broers Hans en Ruud en ook Roland komt! We hebben het gezellig en doen op zaterdagavond een bbq waarbij ook Tom en Claudia aansluiten. Op zondag morgen zwaaien we Ruud en Ans en Roland uit. Hans en Uli besluiten om te blijven het is eigenlijk te warm om te gaan varen met de honden. En we zitten hier prima op het eilandje in de schaduw van 4 wilgenbomen. We maken de restjes op op de coob? En praten nog lang bij. Maandag dan is het toch echt zover dat we terug naar de ligplaats varen. Zo is er een eind gekomen aan onze mooie reis. We hebben nog 6 sluizen gehad zodat de totaalstand 401 is geworden. Het gebruik van diesel is 1200 liter. Zo eindigt hier onze blog! We hebben nog een week om alles weer op de rit te krijgen. Iedereen bedankt voor de reacties en het meelezen en meeleven.

• 26 Augustus 2019 - 17:29

Petra:

Lieve avonturiers,

We hebben jullie op de voet gevolgd en hebben genoten van jullie verhalen.
    Balen dat het er alweer opzit, maar stiekem misschien ook wel weer fijn om thuis te zijn.
    Geniet nog lekker na en we zien jullie snel!

• 02 September 2019 - 22:01

Nanda:

Wat een avonturen..maar wat fijn dat jullie weer gezond en veilig thuis zijn.. veel herinneringen rijker!