Canal du Centre - Reisverslag uit Fragnes, Frankrijk van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu Canal du Centre - Reisverslag uit Fragnes, Frankrijk van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu

Canal du Centre

Door: Ada

Blijf op de hoogte en volg jan en ada

12 Juli 2015 | Frankrijk, Fragnes

Na het laatste verslag zijn we weer een aantal kilometers verder. Inmiddels op het Canal Du Centre, zijn er veel sluizen en schieten we niet zo hard op gemiddeld zo'n 10 tot 15 km per dag met gemiddeld zeven sluizen. Sinds twee dagen gaan we weer in de afvaart. Soms meer dan 5 meter tegelijk naar beneden. Halte's in kleine plaatsjes zoals Fleury-sur-Loire, Gannay-sur-Loire, Diou, Paray-le-Monial, Génelard, Blazy, St.Juilien-sur-Dheune en soms grotere als Dezice Digion, Montceau-sur-Mines en vandaag St. Lèger-sur-Dheune. Nog zo'n 30 kilometer dan gaan we de Saone op, het laatste deel van de heenreis naar Lyon.

• 12 Juli 2015 - 16:14

Herman :

Lieve vrienden,
    Heerlijk te lezen dat jullie zo genieten. Hier is het onder tussen wel wat koeler geworden en dat is heerlijk, ook op het werk. Druk met het verhuizen van het magazijn. Ik mag nog 3 dagen en dan heb ik vakantie. Onze dochter trouwt zaterdag en daar zijn we druk mee. Je weet hoe dat gaat. We zijn ook toe aan rust en lekker niks doen. Ik hoop ondanks alle sluizen dat jullie het ook heel rustig aan doen. Geniet lekker en verblijd ons met jullie leuke verhalen. De vakantie is zo weer om dus...... Aan de accu van Ada haar autootje wordt goed gewerkt hoor. De accu staat aan de druppellader van Hans Versteeg in mijn nieuwe magazijn.
    Dikke knuf van ons groetjes Herman en Elly

• 12 Juli 2015 - 17:59

Erna:

Hey Ada en Jan
    Leuk weer jullie verslag te lezen
    Inmiddels zijn wij weer terug uit Istrie, en hebben het daar erg lekker gehad.
    Veel plezier nog tijdens jullie vaart.

• 13 Juli 2015 - 07:21

Petra:

Hoi levensgenieters !

De eerste helft zit er bijna op, maar de terugreis zal net zo mooi zijn, wellicht nog veel mooier :)
    Zo grappig die vlaggetjes bij dit bericht (website). Jullie zouden gisteren in Italië zitten en vandaag in Haïti.
    Heel rap gevaren dus haha

Jullie zullen wel uitkijken naar aankomend weekend... doe ze de groeten van ons.
    Een behouden vaart !

Grt
    Petra

• 14 Juli 2015 - 08:34

Nicole Sassen:

Hoi Jan en Ada,

Wat een mooie verslagen en wat een reis zeg, prachtig!
    Geniet er maar lekker van!

Groetjes,
    Nicole

• 14 Juli 2015 - 19:19

Cora Groothuis:

Hoi Ada en Jan
    Onze vakantie zit er weer op. We zijn een weekje in bergen geweest in een mooi huisje. We zaten 6 kilometer vanaf het strand en zijn dus vaak op het strand geweest en hebben lekker in zee gezwommen.De tweede week hebben we vanuit ons eigen huis leuke dingen gedaan zoals sauna, dagje Elburg enz.
    Ik heb jullie verhalen weer bij gelezen en de foto s bekeken. Zo te lezen is het een prachtige reis .
    Nog even en dan kunnen jullie genieten van alle kinderen en kleinkinderen.
    Heel veel vaar plezier en groeten van Bert en Cora.

• 15 Juli 2015 - 21:46

John Boere:

Hoi Ada en Albert Jan,

Ik heb net even via Maps een deel van jullie route in detail bekeken. Hebben jullie al een paar keer een foutje gemaakt en een verkeerd watertje ingevaren? Lijkt me dat je zo een foutje maakt. Een rechte route is het duidelijk niet. Je moet vaak weer een stuk "om" varen om op een volgend verbindingsstuk te komen. Het keerpunt komt echter steeds dichter bij en natuurlijk ook de dag dat jullie kinderen en kleinkinderen weer even bij jullie zijn. Dat zullen vast hele mooie dagen worden, maar daarna vast ook een aantal moeilijke dagen omdat jullie weer samen dat hele stuk terug moeten varen. Geniet van de komende week met de familie. Daarna niet te veel ruzie maken onderweg!

Morgen komt Ramona nog met Quinty zwemmen als een "alternatief verjaardagscadeau" voor Joline. En ze blijven dan bij ons eten (BBQ), maar niet te lang want ze moeten nog inpakken!

groet,

John (+ Monique, Marit en Joline).