Stremming - Reisverslag uit Moret-sur-Loing, Frankrijk van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu Stremming - Reisverslag uit Moret-sur-Loing, Frankrijk van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu

Stremming

Door: Ada

Blijf op de hoogte en volg jan en ada

05 Juni 2015 | Frankrijk, Moret-sur-Loing

We liggen nu in Moret-sur-Loing noodgedwongen een paar dagen extra. Zo'n 50 kilometer verder op is er een pand leeggehaald tussen sluizen 30 en 26. Er is een lek wat gedicht moet worden. Na alle waarschijnlijkheid wordt er zaterdag en zondag weer water ingelaten en zou er maandag weer gesluisd kunnen worden. Het is hier schitterend mooi, oud dorpje met watervalletjes waar de forellen? Volop te zien zijn. Het internet is hier wisselend wel of niet te pakken. De Seine was mooi maar druk bevaren door de scheepvaart. Schutten met 3 grote is geen pretje als ze de schroef aanhouden. We zijn dan ook blij het kleinere water weer op te kunnen. Het weer is nu erg warm. Te warm zelfs om maar iets te doen! Als het de volgende keer betrouwbaarder internet is volgen er foto's. Groeten. En bedankt voor de reakties het is leuk om ze te lezen.

• 05 Juni 2015 - 15:40

Aly Van Der Linden:

Hallo Jan en Ada wat zijn jullie toch al weer stuk verder wij hebben van andere gehoord dat de Seine erg druk vaarwater is net Amsterdam - Rijnkanaal gelukkig kunnen jullie nu weer kleinere watertjes bevaren maar dan de pech dat er een stremming is . Nu beste Jan en Ada geniet nog van jullie vakantie , wij gaan pas rond 11 juli voor vier weken maar blijven in Nederland gaan denk ik richting den helder groeten Nico en Aly

• 05 Juni 2015 - 21:59

N.pieterse:

Beste Jan en Ada

Leuk om jullie zo te volgen
    Jammer van de stremming
    Heel veel plezier nog
    Nico en Corrie

• 07 Juni 2015 - 18:35

Jolanda Sassen-Veerhuis:

Hallo Ada en Jan.
    Hoe gaat het met jullie, ik zie dat het bij jullie lekker warm weer is.
    En dat jullie helemaal in Frankrijk zijn, en over de Seine hebben gevaren.
    Geniet maar lekker van jullie vakantie, over een paar weken hebben wij
    ook lekker vakantie.
    Groetjes van Jolanda en Gerard en de meiden.

• 08 Juni 2015 - 11:31

Els:

Hoi Albert-Jan en Ada,
    Volgens mijn agenda ben jij vandaag jarig Ada,
    dus van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een zonnige dag!
    Leuk om jullie verhalen te lezen, fijne vakantie verder!
    Liefs Mark en Els

• 08 Juni 2015 - 16:04

Bert En Agnes:

lieve jan en ada
    allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag ver weg,het is wat anders als thuis,jullie hebben mooi weer bij ons nu ook en eid van de week weer dertig graden.verder gaat het hier goed de bruiloft komt inzicht en zijn we druk met van alles en direkt na de bruiloft gaan we ze helpen verhuizen,asdinsdag gaat coba tekenen voor de dertigste moeten ze naar de notaris ze hebben een rij nieuw huisje gekocht aan het water in nieuwe pekela vrstaand met garage,het werd coba vorige week een beetje e veel en zemist op et ogenblik haar ouder erg alles kwam weer boven,maar nu gaat het weer goed,en zo te lezen met julie ookjullie zijn al een einde op wegen maen jullie het goed.
    als ik het leesva die sluisen dn krijg ik het spaans benauwd,ik doe jullie niet na .
    leuk dat we op de hoogte gehouden worden ennog een goede vaart.

• 08 Juni 2015 - 17:06

Oma Pappot:

Hallo Ada en Jan,
    Ada van harte gefeliciteerd met je 56e verjaardag. Een hele fijne dag gewenst met mooi weer. Veel plezier nog. Wij zullen hier wel een gebakje eten op jouw verjaardag

• 08 Juni 2015 - 17:21

Tom En Claudia:

Hoi Ada en Jan,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Ada. Dat is even anders dan thuis met een volle woonkamer. Maar met al die berichtjes via internet voel je je vast jarig

• 10 Juni 2015 - 10:11

Petra:

Hoi hoi !

Geen straf dus om daar even 'vast' te liggen. Het is hier ook elke week 1 dag heet... de dag erna vriest het weer ;)

Benieuwd naar de foto's.
    Bootje ligt nog steeds als een rots in de branding. Zeil zit nog steeds prima, hebben jullie goed aan gedaan !

Schip Ahoy en vaar veilig.

Liefs
    Petra (en Paul natuurlijk)

• 11 Juni 2015 - 14:31

Ada:

Dank jullie wel voor alle verjaardags wensen, konden die niet bekijken geen wifi, nu op 11 juni kunnen we alles even lezen.