uitrusten 2 - Reisverslag uit Thieu, België van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu uitrusten 2 - Reisverslag uit Thieu, België van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu

uitrusten 2

Door: Ada

Blijf op de hoogte en volg jan en ada

04 Mei 2015 | België, Thieu

Na een overnachting in Peruwelz een stukje terug varen op canal Nimy-Peronnes dat om wat tijd te rekken op weg naar de Mons. Daar naar de stad gefietst die dus uiteindelijk hoog op een berg ligt waardoor je al lopend je kuiten gaat voelen straatjes omhoog van de hoogste catagorie stijl. Wel een mooie stad. De zondag was een uitrustdag c.q. wasdag. Maar goed ook het was de hele dag druilerig met in de avond een paar fikse buien. Vandaag eerst de reserve tanken weer gevuld en een gasfles gescoord. Daarna vanmiddag weer verder gevaren naar Thieu. Op het Canal Du Centre Historique waar we een klein sluisje door moesten dat flink omhoog gaat (ca. 6 meter) daar komen we uit bij de historische sluisjes. Helaas werkt er maar 1 van de 4 waardoor een rondje varen niet lukt. Morgen dus op de fiets om alles te bekijken. En daarna weer een stukje terug varen om de reis verder voort te zetten naar Frankrijk.

• 04 Mei 2015 - 21:09

Piet Mastenbroek:

hoi, albert en ada. ik heb deze website van Petra gehad. harstikke leuk. kan ik jullie een beetje volgen.
    ik heb begrepen dat de bootreis tot nu toe heel voorspoedig gaat.
    het weer werkt soms niet helemaal mee maar dat gaat wel goed komen, jullie hebben nog wel even.
    het gaat goed hier , ook bij verhoef.
    het is nu wat rustiger maar we hebben vorige week gehoord dat ze weer heel veel verkocht hebben.
    dus ik zou zeggen rust lekker uit en geniet ervan allebei.
    groetjes piet en wil.

• 05 Mei 2015 - 15:47

Gerard En Anky:

Fijn te lezen dat jullie reis voorspoedig gaat en dat jullie België goed bekijken.
    Jullie zullen wel eens genoeg hebben van alle sluizen hoewel die soms schilderachtig kunnen zijn wat ook weer aantrekkelijk is.
    Hier gaat alles zijn gangetje maar ik mis de bezoeken aan Ter Aar wel maar dat wisten we van tevoren.
    Wanneer gaan jullie de Franse grens over?
    Ook dat zullen we wel weer lezen.
    Onze vakantie in Drenthe was heel plezierig en hebben het erg naar onze zin gehad veel vogels gezien en lekker gegeten want dat kun je aan de lui wel over laten.
    Wij wensen jullie een goede verdere reis en behouden vaart,
    Groeten Anky en Gerard

• 06 Mei 2015 - 16:03

John En Monique:

Hallo Ada en Jan,
    De reis verloopt vlot, zo te lezen, omdat jullie al Frankrijk naderen.
    Leuk om te lezen dat jullie de fiets en "benenwagen" gebruiken om de omgeving te verkennen.
    Wat sportief, zeg!
    Hier begint de examenkoorts langzaam toe te slaan.
    Volgende week beginnen de eerste eindexamens voor Joline.
    Naast het leren is er ook tijd voor de feesten....
    Het Bloklandfeest staat morgen op het programma.
    Wij willen zaterdag naar de Gondelvaart in De Hoef gaan.
    Ben benieuwd of het weer zo leuk is als 5 jaar geleden.
    Goede voorzetting van de reis en groetjes van John en Monique

• 19 Mei 2015 - 19:07

Cora Groothuis:

Hoi Ada en Jan .
    Ik heb al jullie reisverslagen gelezen . Erg leuk om het te lezen wat jullie allemaal beleven.
    Ook de fotos natuurlijk bekeken.
    Mirjam en ik zijn net terug uit Kos . We hebben het erg leuk gehad en hebben veel dingen gezien.
    Het was heerlijk weer dus we zijn ook weer bij gekleurd.
    Morgen weer aan het werk .
    Groeten uit zwolle van Bert en Cora.