de reis vervolgen - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu de reis vervolgen - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu

de reis vervolgen

Door: janenadabootreis

Blijf op de hoogte en volg jan en ada

20 Juli 2010 | Frankrijk, Parijs

Na Reims liggen we in Loïvre, daar komen we de mensen waar we in Reims achter lagen ook weer tegen en ook de Caroline met Bas en Adriene.
Na het eten een avondwandeling met hond. En daarne een fietstochtje naar een oorlogskerkhof van 1914.
Als we terugkomen zitten Bas en Adriene van Dam achter op hun boot en vragen we of ze de hond hebben gehoord die we dus even niet hadden meegenomen. We praten nog wat en drinken een borrel. De volgende dag vertrekken we eerder maar komen achter een spits terecht en dus wil het niet erg opschieten, als we een mooie picknickplek treffen aarzelen we ook geen moment en leggen de boot aan de kant. Later komen ook Bas en Adriene bij ons liggen. Bas ontdekt een pruimenboom en gaat plukken, er is zat willen jullie ook? en ja hoor Jan gaat ook helpen. Nadat we 's avond hebben gebarbequed maken we een uitgebreider praatje en drinken gezamelijk een borrel met wat lekkers. Dan besluiten we voorlopig maar samen op te varen. Bij Chateau Porcien vinden we weer een mooie picknickplek. De dag erop moet er ergens water getankt worden en dat kan in de sluis. Ook wij tanken de boel vol, iets wat een andere boot niet leuk vind want hij moet dus langer wachten voor we de sluis uit zijn en hij erin kan. Bij een klein dorpje Pigny besluiten we te stoppen aan een graskantje en daar te bbq.
Via Ahigny naar La Cassine, dat ligt net voor de Sluizentrap van het Canal des Ardennes. Daar komt een Australier (kangaroe) polssen wie hoe laat wil vertrekken de andere dag, er komen namelijk 29 sluizen aan en je kunt alleen of met z'n tweeen sluizen. Deze man is jonger als wij zo'n 46 of 47 heeft z'n zaak verkocht en vaart een half jaar lang door een bepaald deel van Frankrijk, dan een half jaar terug naar Australie en het volgende voorjaar weer naar een ander deel van Frankrijk. Om jaloers op te worden. De andere dag is ie als eerste weg, maar moet bij de tweede sluis wachten tot 9 uur voordat ie verder kan, dan sluiten we achter hem aan. Hij is te groot om met hem mee te schudden. We zullen hem nog menigmaal tegenkomen.