Weer voorzichtig verder. - Reisverslag uit Charleville-Mézières, Frankrijk van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu Weer voorzichtig verder. - Reisverslag uit Charleville-Mézières, Frankrijk van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu

Weer voorzichtig verder.

Door: Ada

Blijf op de hoogte en volg jan en ada

04 September 2015 | Frankrijk, Charleville-Mézières

Zondag's zijn we voorzichtig verder gegaan, af en toe even naar de motor om te kijken of allles nog werkt, want ja het meeste is eraf geweest,. Zit alles er weer goed op, geen lekkage?? Er blijft een lampje branden! wat kan dat zijn, de 24 volt dynamo. Na 36 km en 15 sluizen met niet al te mooi weer zijn wij bij Orconte gestopt. Een leuk picknick plekje wat met wat beter weer zeker aantrekkelijk liggen zal zijn. Het blijft echter regenen. De volgenden dag maar 14 kilometer en 6 sluizen verder naar een grotere plaats. Vitry-le-Francois. Daar hebben we de watertank weer flink gevuld. Met de slang gaat dat beter als iedere keer met een jerry-can, maar we waren er mee geholpen. De stad in geweest en een mooi "lichte" kerk bekeken. 's Middags begint het te stormen. Om 7 uur de andere morgen vertrekken we een ander kanaal op dan feitelijk de bedoeling was, maar na een week stilliggen kun je niet veel risico's meer nemen. Het canal naar de Marne. Via de plaats Chalon en Champagne naar Condé sur Marne waar we afslaan. Daar gaan voor ons de sluizen weer omhoog een tunnel van 2 km door en dan weer sluizen omlaag. Met heel veel regen eindigen we donderdag met een stukje visdraad in de schroef of aan de kiel, in Sillery. Daags daarna naar Reims is de reis niet zo lang. Het is weer wasdag! 's Avonds bij de cathedraal in Reims een spetterende lichtshow. Via Asfeld naar Rethel waar we met oma skypen voor haar verjaardag. In Rethel nog een rustdag, de dieselvoorraad weer aangevuld en de nodige boodschappen. En de stad bekijken vanaf de Belvedere. Wat een uitzicht! Dan naar Attigny, waar we aan de sluizentrap in het Canal de Ardennes beginnen. Die morgen is het heel mistig, moeten we wel doorgaan? Als we de eerste sluis van de trap hebben gehad lijkt het beter te worden en aan het eind van de dag na 28 sluizen komen we met een zonnetje Le Chesne aan. Temperatuur is lang niet meer zo hoog als eerder, maar het zonnetje doet zijn best. Nog een dag te gaan op dit Canaltje dan Le Meuse (Maas) op. Daar is het wat breder en loopt de boot iets lekkerder doordat er weinig tegenwerking van het water is. En stroom mee, want we zakken weer af. Vrijdagmiddag 4 september liggen we aan een bekende steiger in Charleville-Mezieres. Nog even de stad in, 't komt allemaal weer een beetje bekend voor.

• 04 September 2015 - 19:55

Petra:

Ook wel weer lekker schat ik zo in... beetje bekende dingetjes weer !
    We zitten hier al met smart te wachten op al jullie verhalen.

Tot gauw :)

• 05 September 2015 - 07:55

Nico En Aly Van Der Linden :

Zo te horen hebben jullie best veel km gevaren ,dat met mist was zeker niet prettig maar net wat je zegt eerste sluis door dan kan je niet stoppen. Maar het is goed gegaan zo te zien.
    Nu lekker de Maas af zakken richting Nederland geniet nog even van de mooie omgeving
    Groeten uit Breukelen wachten op de volgende verslag

• 05 September 2015 - 20:19

John En Monique:

Hallo,
    Fijn om te lezen dat jullie weer verder konden gaan met de terugreis!
    De eerste kilometers zullen best even spannend zijn geweest, want doet ie ´t of doet ie ´t niet?
    En nu op bekend terrein, dat is ook heel erg prettig, lijkt ons.
    Succes met de reis door Belgie,
    groeten John, Monique en de meiden

• 08 September 2015 - 19:18

Michel En Carolina Aarsman:

Hallo Jan en Ada, sinds kort volgen wij jullie en hebben al jullie verslagen gelezen en foto`s bekeken.
    Zeer boeiend.
    Meteen maar even met de deur in huis vallen, hebben jullie zin om over deze reis een presentatie te geven in Clubschip van de WVA te Vinkeveen.
    Dit zou dan gegeven kunnen worden in oktober of november en daar kunnen dan al jullie vrienden, familie en kennissen bij aanwezig zijn en uiteraard ook leden van de WVA.
    Denk er maar even rustig over na, lijkt mij erg leuk om jullie foto`s te zien en de verhalen aan te horen.
    Jullie zijn over niet al te lange tijd in de Belgische Ardennen wat voor ons afgelopen zomer ons vaarwater is geweest.
    Erg mooi en wij zouden wel eens wat verder willen gaan dan België met onze platbodem "Tijdloos" en denk dat dit wel meer watersporters dit aanspreekt, vandaar deze vraag.
    Veel plezier nog en hoop op wat beter weer de laatste vaar kilometers.

Groet Michel en Carolina.

• 09 September 2015 - 10:27

Nicole Sassen:

Lieve Ada en Jan,

Wat een verhalen zeg, echt heel leuk om iedere keer weer te lezen en dan die foto's, prachtig!

Warme groet,
    Nicole

• 16 September 2015 - 16:41

Virginia:

Hallo Ada en Albert,
    Leuk om jullie verhaal weer te lezen en zo beleven wij dit voor ons bekende stuk ook weer, alleen hadden wij het "iets" warmer 35 gr. Ik schrijf net een verhaal voor ons clubblad dus zie alles weer voor me. Wat is het toch een prachtige ervaring om te doen en jullie nog zoveel langer. Nog een heel goeie reis verder, en we blijven volgen.

Groetjes van Wico en Virginia Stam

• 17 September 2015 - 16:44

Hans En Anda:

Ja als ik het zo lees zijn jullie dus alweer op de terug reis, wat is de geplande datum dat jullie weer terug zijn in ons koude en natte kikkerland.
    Heel veel plezier nog verder en tot ziens.
    Groet Hans en Anda.