we zijn in antwerpen - Reisverslag uit Antwerpen, België van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu we zijn in antwerpen - Reisverslag uit Antwerpen, België van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu

we zijn in antwerpen

Door: janenadabootreis

Blijf op de hoogte en volg jan en ada

04 Juni 2010 | België, Antwerpen

We liggen nu in Antwerpen, heb eerder een stukje tekst geschreven in tekst document kan het echter niet plakken in deze web-log.
Dus even in het kort.
Zaterdag afscheidsbbq bij Uithoorn met dochters + aanhang en wat vrienden en familie, ondanks slechte weer was het heel gezellig.
Zondags afscheid van opa en oma.
Zondagmiddag afvaart naar Gouda, hebben net op tijd de brug in Waddinxveen gehaald.
Hebben net buiten Gouda de nacht doorgebracht.
De volgende morgen de stad in, we mochten niet gaan liggen langs de graskanten links maar moesten naar rechts. Ook een mooi plekje.
Dan op de fiets een rondje Reeuwijkse plassen gedaan, en 's middags nog een wandeling door de stad, wat zijn we weer goed bezig!
Dinsdag door de stad verder naar de Mallegatssluis, de Hollandse Ijssel op. Langs Oudekerk aan de IJssel waar Madelon ons nog uit zwaait, zie reakties. Op naar Dordrecht. Op het Wantij vinden een plekje in een jachthaven en gaan daarna lopend naar de stad. Weer 2 uur gelopen.
Woensdag verder het Wantij op een klein sluisje door de Nieuwe Merwede op richting de Amer. Daar gaan we net voor eraf het Markkanaal in naar de Marksluis de Mark en Dintel op richting Roosendaal. Uit een wat ouder boekje een tekst dat je midden in het centrum kunt liggen, helaas er ligt een brug voor die tot 16.00 draait en wij arriveren tegen zessen. 's avonds lopend naar de stad, blijkt dat het vaartje richting centrum is afgesloten, wat een oude boel.

Donderdag eerst wat boodschappen gedaan, dan verder de Roosendaalse en Steenbergse vliet op. Net voor de Volkerak vinden we weer een plaatsje bij de Heen, de schapenput, een mooi groen kantje om even lekker in de zon tot rust te komen. Morgen weer verder naar Antwerpen.

Vrijdag vroeg varen (half 7) lijkt wel een werkdag-tijd. Het is vrij rustig de kant waar wij op gaan, wel veel vracht verkeer vanaf Antwerpen.
In het havengebied sukkelen we een tijdje achter een heel groot schip, dat achteruit wordt gesleept naar zijn plek. Even voor tweeen kunnen we door de eerste brug richting Willemsdok waar we een plaatsje krijgen toegewezen.

Zo dit is het voorlopig weer, nu met een glaasje fris en/of biertje ons eigen terrasje op!!.