Even bijpraten - Reisverslag uit Barbey, Frankrijk van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu Even bijpraten - Reisverslag uit Barbey, Frankrijk van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu

Even bijpraten

Door: Albert-Jan en Ada

Blijf op de hoogte en volg jan en ada

25 Mei 2019 | Frankrijk, Barbey

Na Parijs de Haute Seine op. We hebben er een vaardag van 7 1/2 uur op zitten en eindigen aan een kade bij Vigneux sur Seine. Daar leggen we de boot eerst stevig vast waardoor wandelaars en joggers over de touwen moeten stappen, nadat de sluizen niet meer draaien verleggen we de touwen. We willen niet op ons geweten hebben dat s’avonds iemand de touwen niet ziet. De volgende dag is een relax dag bij Draveil zo’n 14 km verder stoppen we bij een jachthaven. Er moet gewassen worden en boodschappen gedaan. Mooie plek met aansluitend een park. Woensdag door naar Melun. Mooie kade maar door het vrachtverkeer gaf de boot nogal wat deining. Weer verder naar Saint Mamm’es. Hier houd voor ons het bekende op. 13 km verder draaien we de Yonne op. Waar direct om de hoek een halte troffen en op de kaart vlak bij konden tanken. Dat liep even anders. Dat was 3 maal verder dan dat de kaart aangaf. Waardoor het al gauw te laat werd om nog verder te trekken. Vanmorgen begon de dag slecht als we de tweede motor wilde starten ging de boegschroef aan. Even contact gezocht met Roland onze elektricien en een paar dingen uitgesloten zijn we er achter gekomen dat een van de massa draadjes bij de boegschroef het probleem gaf. We konden weer vertrekken nu alles weer in orde was. De eerst volgende sluis had schuine kanten waardoor we op de motor de boot in het midden van de sluis stilhielden en niet meer naar voren hoefden. Bij de vierde sluis met rechte wanden was het lunchtijd voor de sluiswachter. We moesten in de sluis wachten tot half 2, toen we tot onze grote schrik ontdekte dat Laika er niet meer was. Laika zat altijd voorop maar vanmorgen was ze vliegjes aan het vangen. Het zal toen misgegaan zijn waardoor ze overboord is gevallen. We zijn onmiddellijk de sluis achteruit uitgevaren terug naar de vorige sluis die ook lunchpauze had. Onderweg niets van Laika gezien. Toen op de fiets terug naar het beginpunt van vandaag zoeken en roepen naar Laika, maar helaas niets gezien. Dan maar terug varen in de hoop dat we haar nog konden vinden. Uiteindelijk naar twee kilometer zag Jan wat aan de kant en ja hoor daar zat ze verscholen tussen de bosjes. Daar hebben we haar met de pikhaak uit het water kunnen vissen gelukkig had ze het zwemvest aan. Het gevolg ze mag niet meer los op de boot lopen. Maar wij zijn ontzettend blij dat we haar gevonden hebben. Morgen hopen we op een betere dag.

• 25 Mei 2019 - 16:58

Hans En Uli :

Jeetje wat een avontuur en wat een geluk dat jullie Laika weer hebben gevonden. Je moet er toch niet aan denken. Nou wat je zegt op naar morgen een betere dag. Fijne avond. Groetjes Hans en Uli

• 25 Mei 2019 - 17:18

Cor En Edith:

Eindelijk weer een reactie van ons. Het lezen van jullie verslagen geeft een idee hoe jullie alles ervaren. Wat zullen jullie geschrokken zijn dat Laika er niet meer was. En dan maar terugvaren met de hoop hem te vinden. En gelukkig goed afgelopen. Veel plezier bij de komende vaartochten.

• 25 Mei 2019 - 18:56

Herman:

Wat een verhaal maar wat goed dat jullie laika weer terug hebben gevonden je had toch niet geweten wat je had moeten doen en wat een spanning zullen jullie gehad hebben hou hem nu maar goed in de gaten en nu weer rustig verder

• 26 Mei 2019 - 06:09

Mirjam:

dat is even de schrik van je leven …
    en laika kan geen frans en kon niet om de weg vragen …
    ha ha
    wat zullen jullie in zorg gezeten hebben , gelukkig had ze een zwemvest aan
    en dat is weer eens wat anders dan een vis aan de haak …
    gelukkig is alles weer goed gekomen , goede vaart verder ..

• 26 Mei 2019 - 07:35

Gerard En Anky:

Het is dus een enerverende dag geworden voor jullie en gelukkig is Laika teruggevonden.
    daar zullen jullie erg gelukkig mee zijn.
    Fijn dat jullie nog een technische achterban hebben die weet waar je het over hebt en dat jullie even zonder zorgen verder kunnen.

Groeten en goeie vaart.

• 26 Mei 2019 - 11:06

John Boere:

Dat zullen angstige uren zijn geweest! Zo te lezen heeft het wel een paar uur geduurd voordat jullie Laika terugvonden. Hou haar dus maar dicht in de buurt tijdens het varen. Groeten uit Nieuwkoop.

• 26 Mei 2019 - 11:12

Monique Boere:

Het wordt zo een spannende reis zeg. Jeetje dat was schrikken!!
    Gelukkig hebben jullie Laika weer terug gevonden. Zo zie je maar.....geluk en ongeluk zit in een kleine hoekje (van de boot). Voor jullie, maar ook voor Laika, was het vast ook een grote opluchting om jullie weer terug te zien.
    groetjes John en Monique

• 27 Mei 2019 - 13:21

Nico En Corrie:

Het blijft spannend veel succes.

Nico en Corrie