Verrassing! Van de kinderen! - Reisverslag uit Vendhuile, Frankrijk van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu Verrassing! Van de kinderen! - Reisverslag uit Vendhuile, Frankrijk van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu

Verrassing! Van de kinderen!

Door: Ada en Albert Jan

Blijf op de hoogte en volg jan en ada

13 Mei 2019 | Frankrijk, Vendhuile

Na Gent de Leie op naar Kortrijk, onrustige plek grote boten blijven flink doorvaren. Waarbij de boot flink te keer gaat. Waar we overigens heerlijk hebben gegeten in de Hostelboot Ahoy achter ons. 2 sluizen verder het benodigde vignet voor Frankrijk gekocht en geëindigd in Wambrechies.
Dan door naar Douai, maar net daarvoor een plekje gevonden in een kommetje ( gare de l'eau). De volgende dag verder het Canal du Nord op.
Een heftige eerste sluis 6,20 meter omhoog. Gestopt bij de tweede sluis, boodschappen doen, een aardige franse jonge dame bracht me naar de winkel omdat ik de verkeerde kant op was gelopen en bracht me ook weer naar de boot. Super toch! We blijven liggen met het plan de andere dag als eerste om half 7 door te kunnen, helaas loopt ons plan in duigen er komen meerder dubbele spitzen aan. Dit kanaal is te druk met vrachtschepen we besluiten om te draaien. Sluis terug ging prima! Nu naar Canal Saint Quentin naar Cambrai waar we bij aankomst overvallen werden door onze kinderen met aanhang en kleinkinderen die onze trouwdag (40 jaar) wilde vieren. Nou verrast waren we, hier hadden we niet op gerekend. Met z'n allen uit eten. De andere dag met z'n allen ontbijten aan boord. Waarna we 's middags toch weer vertrokken 15 km en 10 sluizen verder bij Les Rues des Vignes gestopt de tunnel op maandagmorgen gaat niet lukken. Afgesproken is dinsdagmorgen om 9 uur door de tunnel te gaan.

• 13 Mei 2019 - 13:58

Herman:

Van harte gefeliciteerd met jullie 40 jarig huwelijk
    Leuke verassing van de kinderen
    Heel veel plezier en een veilige vaart

• 13 Mei 2019 - 14:07

Jan En Ada Pappot:

Het was ontzettend leuk!

• 13 Mei 2019 - 14:56

Mirjam :

wat leuk - al het spul bij elkaar voor de feestelijke dag !!
    alsnog nogmaals gefeliciteerd ( hadden we al via de app gedaan ) maar t is nooit teveel !!
    40 jaar is niet niks … hoe houden jullie het uit ??
    mooie foto's - alhoewel de kinderen en alle feestgangers helemaal op kop zijn kop zijn van het feest !!!
    nog veel plezier
    dikke kus van ons
    ton en mirjam

• 13 Mei 2019 - 15:04

Petra:

Wat een supertoffe verrassing!

• 14 Mei 2019 - 04:50

Cees En Karina :

Albert-Jan en Ada,

Nog van harte gefeliciteerd met jullie 40 jaar huwelijk.
    Dat was wel een verrassing zeg met alle kinderen en kleinkinderen.
    Wij wensen jullie nog een fijne vakantie.

Groetjes,
    Cees en Karina Maas

• 14 Mei 2019 - 07:42

Gerard (Vinkeveen):

Van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag. We wisten dat het in mei was maar, Ada, je wilde de dag niet zeggen maar de felicitaties zijn toch van harte gemeend.
    Wij wensen jullie nog veel plezier en een veilige vaart