varen of stilliggen!! - Reisverslag uit Chevillon, Frankrijk van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu varen of stilliggen!! - Reisverslag uit Chevillon, Frankrijk van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu

varen of stilliggen!!

Door: Ada

Blijf op de hoogte en volg jan en ada

24 Augustus 2015 | Frankrijk, Chevillon

Van Langres af verder weer een sluis die niet functioneert. Zo erg zelfs dat de "pompiers" (brandweerduiker) er bij moeten komen. Terwijl we wachten zien we vanuit het keukenraam een slang op de kant. We eindigen na 7 sluizen en 10 km verder op een mooi plekje. De andere dag verder naar Chaumont, ook een mooie oude stad. De volgende dag (14-8) een kleine tunnel. We hebben steeds meer last van de los getrokken plantenresten. Op 16-8 vertrekken we met twee boten vanuit Joinville bij de eerste sluis gelijk een probleem. De sluisdeur kan niet goed open - systeem op tilt. We vissen maar vast wat vuil de kant op. Na 2 sluizen besluiten we achter te blijven om de wierpot schoon te maken. Na een tijdje opnieuw weinig koelwater en dan gaat het mis! Als we weer starten- valt de motor meteen weer stil. Wij naar de kant. Er zit geen beweging meer in de motor. We slepen de boot met de hand een stukje terug naar de sluis waar een ligplaats is. Wat nu! Wat kan het zijn! Met wat rondbellen en dingen uit proberen komen we erachter dat het de demperplaat is waarvan twee veren het probleem veroorzaakte en de motor vastzette. Gelukkig kon onze schoonzoon de onderdelen snel regelen en brengen. Nog bedankt Jacco en Lianne en Jurre! Na een dagje sleutelen konden we na een week weer verder.

• 24 Augustus 2015 - 22:54

Ruud:

Beste Ada en Jan, leuk om zo mee te lezen met jullie reisverslagen en foto's, respect voor deze hele onderneming en doorzettingsvermogen van jullie, zo zijn we er toch nog een beetje bij, nou nog veel plezier samen, behouden vaart nog en vooral hou de kop in de wind!!!

groetjes Ans en Ruud

• 25 Augustus 2015 - 07:16

Petra:

Jeetje. das ook wat !
    Maar gelukkig weer verholpen en weer op pad.
    Een goede en veilige voortzetting van jullie mega trip :)

Liefs
    Petra

• 25 Augustus 2015 - 19:25

Mirjam:

hoi ada en jan
    wat een pech - we hoorden dit al via een familie appje
    en wat een klasse van jaco, lianne en jurre om een zooi materiaal op te zoeken , mee te nemen en jullie op te zoeken en bij te staan , met woord en daad ... super !
    en nu kunnen jullie weer verder ...
    we houden de vingers gecrossed en wensen jullie een goede vaart verder ...
    gr ton en mirjam en het spul

• 26 Augustus 2015 - 20:54

Paul:

Nou Albert het is maar goed dat je zo handig bent en super tof van je schoonzoon om effe heen en weer te crossen met alle onderdelen. gelukkig werkt alles weer !!
    nog veel plezier saam. en nu geen pech meer krijgen en gewoon lekker blijven tuffen !

groet
    Paul

• 26 Augustus 2015 - 23:25

John En Monique:

Hallo,
    Gelukkig is het opgelost!! Fijn dat Jacco jullie heeft kunnen helpen.
    Ook gezellig dat Lianne en Jurre meegekomen waren, want dat was natuurlijk wel even een leuke verrassing (naast deze onverwachte uitdaging).
    Succes met de rest van de reis!
    groeten uit Nieuwkoop

• 29 Augustus 2015 - 09:47

Loes En Cees:

Wat een pech, gelukkig verholpen. Wij volgen jullie met veel plezier... goeie vaart !! beste groet Loes en Cees (cantate)