Pont de Canal - Reisverslag uit Briare, Frankrijk van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu Pont de Canal - Reisverslag uit Briare, Frankrijk van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu

Pont de Canal

Door: Ada

Blijf op de hoogte en volg jan en ada

18 Juni 2015 | Frankrijk, Briare

Een paar daagjes in Briare. Gisteren daar aangekomen, nadat we het eerder al een keer op de fiets hebben bezocht. In Briare bevindt zich "Pont Canal" een aqaduct over de rivier de Loire, die niet bevaarbaar is vanwege ondieptes en sterke storming. Pont Canal is gebouwd tussen 1890 en 1894, ingenieur Eiffel heeft het ontworpen. Dezelfde Eiffel als van de Eiffeltoren in Parijs. Het is een indrukwekkend bouwsel zeker als je bedenk in welke tijd dit is gemaakt.
Eerder waren we in Rogny-les-sept-Ecluses. een klein dorpje maar ook weer een historisch monument de 7 sluisjestrap staat op de werelderfgoed lijst. We zijn er naar boven geklommen. Deze sluizen stammen ook uit 1890. Boten deden er 3 uur over om via de sluizentrap naar boven of beneden te gaan. En elkaar passeren ging niet dus wachten! Nu zijn er 6 sluisjes voor in de plaats met tussenruimtes van zo'n 400 meter waar boten elkaar kunnen passeren. Dit waren ook even de laatste sluisjes die omhoog gingen. Daarna volgen er 12 naar beneden tot Briare. Gisterenavond een wandeling langs de Loire gemaakt, Laika heeft er even aan de lijn gezwommen. 's Avonds laat nog een keer op de fiets naar Pont Canal geweest om het verlicht te zien en op de foto te zetten. Inmiddels hebben we 169 sluizen gehad en er volgen er meer!! Tot het volgende verslag! gr. Albert-Jan en Ada.

• 18 Juni 2015 - 15:26

Elly Veldhoen:

Wat heerlijk dat jullie het zoonaar jullie zin hebben. Leuk ook om alles te volgen. Vandaag is er de nieuwe haring. Hij schijnt goed te zijn.
    De hond geniet ook?
    wat is jullie volgende plaats?
    lieve allebei ga door met genieten en ik kijk uit naar het volgende verslag.

liefs Elly

• 18 Juni 2015 - 17:17

Aly En Nico :

Hallo Ada en Albert-Jan
    Wat zijn jullie al weer end opweg zeg ,de foto,s zeggen ook wel hoe mooi het
    daar is . Zeer apart je vaart over water heen. Wij hopen zelf ook een keer die
    kant op te gaan met onze boot Pascha.
    Leuk verslag wachten weer op de volgende geniet van jullie reis
    Groeten Nico en Aly

• 18 Juni 2015 - 22:34

Jan En Ada Pappot:

wauw pap en mam! dat ziet er heel mooi uit inderdaad!
    liefs madelon en Richard

• 19 Juni 2015 - 18:34

Virginia En Wico Stam:

Zo te zien ook een mooi stuk van Frankrijk, wij inmiddels op de meuse in Namen. Een prachtig stuk hier naartoe met na elke bocht weer iets moois. Wij zijn vanaf maandag weer in Ned. Jullie nog veel genieten, doen wij ook. Wico en Virginia

• 20 Juni 2015 - 11:47

Petra Van Der Meer:

Wat is Frankrijk toch mooi... jullie zijn geluksvogels !!
    Het 'levensgenieten' al zat ? Ik weet het antwoord denk ik wel ;)

We volgen jullie op de voet.

Liefs uit Vinkeveen

• 21 Juni 2015 - 18:45

Bert En Agnes:

Ja jan en ada jullie zijn al een eindje weg en jullie hebben beter weer als hier denk,met patrick en coba hun trouwen was het weer ook niet wat je verwacht had maar op de momenten dat het droog moest zijn, was het wel droog.Het was een geweldige dag,en wat was het leuk dat jullie meiden er waren heel verrassend,en ook dat oma er nog bij kon zijn en heeft er van genoten ik heb ze nog even gebeld en het ging goed met haar .Met eten waren er dertig mensen, familie verhoef waren er ook.En savonds waren er ongeveer vijf en zeventig.Het was allemaal prima verzorgd ook onze kamers zagen er goed uit,er waren veertien mensen die bleven slapen.En de andere ochtend hebben we met zijn allen aan het ontbijt gezeten.Vadaag is het bruidspaar ook nog even geweest voor vaderdag.A.S. vrijdag krijgen ze de sleutel van hun nieuwe huisje, dus dan kunnen we nog even gaan klussenen helpen met de verhuizing.
    Verder gaat het hier allemaal goed het blijft alleen koud enveel wind, we hebben de kachel nog veel aan en nog weinig buiten gezeten.Hopelijk komt er nog een beetje zomer.Hierbij ga ik nu eindigen en we volgen jullie.

Bert en Agnes

• 27 Juni 2015 - 08:55

Patrick En Coba:

hallo jan en ada hoe gaat het met jullie? met ons gaat het goed we zijn inmiddels alweer een week getrouwd . we willen jullie nog bedanken voor de mooie kaart en het cadeau . we vonden het geweldig leuk dat ramona en lianne op ons feest waren . we hebben een geweldige dag gehad .we wensen jullie nog een behouden vaart groetjes liefs patrick en coba

• 28 Juni 2015 - 12:44

Adrie En Ria:

Leuk om jullie te kunnen volgen
    Gr adrie en ria