Op naar Parijs - Reisverslag uit Cergy, Frankrijk van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu Op naar Parijs - Reisverslag uit Cergy, Frankrijk van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu

Op naar Parijs

Door: Ada

Blijf op de hoogte en volg jan en ada

24 Mei 2015 | Frankrijk, Cergy

Donderdag morgen nog even bij de Mac geskyped met Ramona en Quinty. Dan weer op weg dertien sluizen en 40 km verderop eerst aan de kant en later overgestoken naar de jachthaven in Chauny. Daar moesten we wel dubbel liggen. Mooie gelegenheid met douche en wifi, wasmachine en droger. De andere morgen was er markt. In Frankrijk zijn de markten meestal vroeg vanaf 8.00 uur tot 12.00 uur. Na de was weer opgehaald te hebben konden we verder naar Compeigne. Via Canal de Saint Quentin naar Canal Latéral à lÓise en de Oise waar we eindigen in Compiègne, daar zijn we eerder geweest een klein kommetje. Daar kwamen we het Nederlandse stel met de zeilboot met de naam 2 de Hobby, die we eerder troffen in Cambrai en Compiègne weer tegen en beide hadden het idee nog maar eens samen koffie te drinken en even meer bij te praten dan alleen waar gaan jullie morgen heen. Het werd heel gezellig. Eerst op de zeilboot en later op onze boot met even de kachel aan want we waren toch wel koud geworden. Van Compiègne naar Creil aan een walkant weer 3 sluizen en 59 km verder. De Oise is wat breder water dan we gewend waren en ook de sluizen zijn een stukje groter. Van Creil weer verder naar Cergy weer 6 uur varen en 4 sluizen. Bij dit haventje hebben we 5 jaar geleden ook gelegen dan aan de buitenkant, nu lag dat al vol en zouden we weer dubbel hebben gemoeten. Later kwam de havenmeester dat er binnen ook nog een plekje was. Het paste precies. Inmiddels zitten we op 105 sluizen en nog zo'n 9 kilometer van de Seine af. Morgen Parijs??

• 25 Mei 2015 - 17:36

Mirjam:

hallo daar
    wat een mooie belevenis weer en wat leuk dat wij een stukje mogen mee genieten van jullie reis
    mooie foto's en toch lijkt wel mooi weer toch..
    en wat leuk dat jullie wat contact hadden met de Nederlanders.. even je eigen moedertaal spreken is ook wel weer lekker denk ik
    komen jullie er wel goed uit met t praten in het frans ?
    veel plezier in Parijs !!

• 26 Mei 2015 - 07:47

Aly V D Linden:

Wat zijn jullie toch alweer ver ook mooie foto,s erbij maar wat een hoop sluizen hoogte verschillen zo te zien ook erg mooi de natuur daar geniet van jullie Reis ,
    Wij hebben met Pinksteren een vaartocht van W S V achter de rug deze was ook mooi
    Hebben de SS Rotterdam van binnen mogen bekijken
    De mannen zijn in de machine kamer wezen kijken echt GAAF vond Nico
    Groeten tot het volgende verslag Aly