Weer verder - Reisverslag uit Saint-Quentin, Frankrijk van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu Weer verder - Reisverslag uit Saint-Quentin, Frankrijk van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu

Weer verder

Door: Ada

Blijf op de hoogte en volg jan en ada

20 Mei 2015 | Frankrijk, Saint-Quentin

In Cambrai hebben we enkele dagen doorgebracht en gewacht op Lianne, Jurre en Thom. Zodat ze niet zo ver Frankrijk in hoefde en ons niet in een of ander klein dorpje hoefde te zoeken. Fijn dat jullie er waren we hebben genoten van jullie en onze kleinzoon. Vrijdags met z'n allen een klein stukje gevaren zodat ze weten hoe het er hier aan toe gaat. Helaas liet het weer het wat af weten al bleef het wel droog. Nadat Lianne Thom en Jurre weer vertrokken waren nog een klein stukje verder naar Masnieres zie het zoekplaatje. Na nog een paar dagen iets verder te zijn gegaan, zijn we 18 mei bij de tunnel aangeland. Dinsdag om half 10 zijn we door de sleep opgepikt en 1 1/2 uur door de tunnel (5.670 meter) voortgetrokken. De tweede tunnel van 1 km mag je zelf doorvaren al is het wel eenrichtingsverkeer dus je moet de lampen in de gaten houden. Na nog een paar sluisjes zouden we in Saint Quentin willen eindigen echter begon het heel hard te waaien en te stortregenen en besloten we maar aan de kant te gaan. De andere dag de laatste sluis voor Saint Quentin genomen. Alles weer bijgeladen en getankt zodat we weer verder kunnen. Bij de Mac geprofiteerd van het internet want dat is er helaas niet vaak. Op naar Parijs al zal dat nog wel enkele dagen duren.

• 20 Mei 2015 - 20:53

Petra Van Der Meer:

Zoooo... jullie hebben flink door gevaren... het verslag zegt rechts bovenin dat jullie nu in Saint Louis Verenigde Staten zitten.
    Pokon in de tank? ;)

Leuk de foto's erbij !

Leuk om jullie verhalen te lezen... vaar veilig.

Greetz
    Petra

• 21 Mei 2015 - 16:58

Mirjam:

whow wat een verhaal ...
    en wat super leuk dat jullie bezoek kregen !! goed gedaan !!
    mooie foto's ook
    en ik hoop dat jullie weer snel mooi weer hebben
    groetjes en veel liefs van deze kant
    mirjam en de mannen

• 24 Mei 2015 - 20:27

Bert En Agnes:

leuk verhaalen jullie zijn alweer ruim een maand onderweg en maken jullie het goed zo te lezen.

We hebben vandaag gehoord dat je bij Parijs zit,wezijn vandaagbij hans op de camping geweest en afgelopen vrijdag ook even bij tom en Claudia,daar hadden we nu even tijd voor,we hebben de afgelopenweken veel kijkers gehad maar niets geworden op een na die zou nog een keer terug komen.
    Verder zijn we druk met de trouwerij, a.s.zondag hebben ze vrijgezellen dag
    Het komt nu dichterbij,met bert gaat het nu goed,en mag nu weer autorijden.
    Moeder heeft van de week de huisarts driekwartier op visite gehad en overgepraat of ze niet een pijnpleister kon krijgen,en die heeft ze nu sinds gisterenochtend op,ik heb ze net even gebeld en ze had voor het eerst weer goed geslapen en hopen dat het haar gaat helpen,ze klonk opgewekt.
    Ik wens jullie nog een goede reis en zal nog wat van ons laten horen.