Charleville-Mezieres - Reisverslag uit Charleville-Mézières, Frankrijk van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu Charleville-Mezieres - Reisverslag uit Charleville-Mézières, Frankrijk van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu

Charleville-Mezieres

Door: janenadabootreis

Blijf op de hoogte en volg jan en ada

23 Juli 2010 | Frankrijk, Charleville-Mézières

Gisteren vanuit Pont a Bar vertrokken en op het Franse deel van de Maas gekomen, het is een stukje breder als dat we gewend waren de laatste tijd, al krijg je soms weer een stukje waar het heel smal is naar de sluis. Eergisteren na de sluizentrap gingen we de berg af en dan lijkt het net of je schuin naar beneden vaart. Je hebt het idee dat als je de motor uit zet je vanzelf naar beneden gaat. De stad die we nu aangedaan hebben heeft een heel prachtige plein. Volgens kenners de mooiste van Europa. Met ontzettend veel winkels. Dus met het slechtere weer vermaken we ons toch wel.
Het dondert en onweert dus zijn we maar dit internet-cafe ingedoken.
We wensen iedereen die nu op vakantie gaat een hele goede zonnige reis toe. Groeten Jan en Ada en poot van Timo.

• 24 Juli 2010 - 11:08

Herman En Elly :

Lieve Albert-Jan en Ada,

Vandaag is voor Herman de vakantie begonnen, nou ja eigenlijk gsitermiddag om 16 uur.
    Ik moet nog een avonddienst en morgen een dagdienst en dan gaan we daarna naar de camping om lekker een paar weken uit te rusten.
    We hebben besloten niet te gaan klussen zoals voorafgaande jaren. Misschien alleen het dakje repareren en de tuinverhogen met graszoden. We zien wel.....
    Jullie hebben nog 38 dagen te gaan en dat lijkt wel een eeuwigheid. We hopen jullie dan weer snel te zien. De laatste fles van Albert-Jan hebben we soldaat gemaakt.
    Doe rustig aan en geniet maar lekker en mocht de Maas nog breeder worden en nog steiler naar beneden kijk dan eerst even hoeveel je hebt gedronken...kan helpen.
    Liefs uit de Haarlemmermeer van ons
    Groetjes Elly en Herman

• 29 Juli 2010 - 15:47

Els & Mark:

Hey Jan & Ada,

Hier een berichtje van ons. Wat leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben en dat alles goed gaat! Jullie zullen nu wel helemáál experts zijn op vaar gebied na de dingen die jullie allemaal meegemaakt hebben. Wij hebben onze bootvakantie in Friesland er al weer opzitten, het was echt super! Prima weer gehad, mooi routes gevaren, echt zoals het moet zijn.

Geniet er nog van, want voor je het weet varen jullie weer Vinkeveen in...

Groeten Els & Mark

• 02 Augustus 2010 - 13:03

Bert En Cora:

We hebben weer even alles gelezen van jullie verslag. Leuk dat jullie met een ander hollands stel op trekken. Hier in zwolle alles oke.
    Edwin zit ook in frankrijk en suz en karel gaan as woensdag naar marjorca. Groetjes van bert en cora.