parijs verlaten - Reisverslag uit Lagny, Frankrijk van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu parijs verlaten - Reisverslag uit Lagny, Frankrijk van jan en ada Pappot - WaarBenJij.nu

parijs verlaten

Door: janenadabootreis

Blijf op de hoogte en volg jan en ada

06 Juli 2010 | Frankrijk, Lagny

Na het verlaten van het beveilgde deel van het bassin dachten we naar de Marne te vetrekken en zagen we aan de kade een Hollands schip gewoon liggen ( wel een grote) maar dachten we dat kunnen wij dan ook. Nadat ons duidelijk werd dat er een misverstand was over het komen van de meiden zijn we nogmaals de stad ingelopen voor wat boodschappen bij terugkomst kwam de havenmeester boos naar ons toe we mochten daar helemaal niet liggen en nadat voor hem duidelijk was dat we helemaal niet weg waren geweest werd hij erg boos!! We moesten onmiddelijk vertrekken anders moesten we al die dagen gaan betalen, waar we lagen was alleen voor grote schepen.
Dus we vertrokken richting Saint Denis. Na twee sluizen vonden we een plekje voor de nacht. Zondagmorgen gingen we verder de 5 sluizen door om opnieuw de Seine op te varen.
Halverwege vonden we een verlaten plekje voor de zondag.
Maandag nogmaals op ons gemak Parijs doorgevaren richting de Marne.
Vlak na de eerste sluis een vrij plekje om te liggen en heel belangrijk de dieselvoorraad aan te vullen. Dinsdagmorgen op tijd de volgende sluis door en een tunnel om de Marne verder af te varen tot aan Lagny.

• 06 Juli 2010 - 15:05

Petra ( En Paul):

Wat een sjaggo havenmeester zeg !!!
    Sommige Fransen kun je wel achter het behang plakken.
    :-)

• 06 Juli 2010 - 15:08

Madelon En Rudi:

hey pap en mam!

we begrijpen uit jullie verhaal dat het lastig is om een geschikte plek te vinden in en rondom parijs??
    inmiddels hebben jullie de dieselvoorraad wel weer bij kunnen tanken hopen we?!

liefs madelon en rudi

• 06 Juli 2010 - 16:27

Herman En Elly:

Nou lekker die Fransmannen. Kom maar snel weer terug want in Friesland en op de Loosdrechtse plassen is er nog plaats en heel veel aardige mensen!!!!!
    We hopen dat jullie ondanks dat ontzettend genieten en het lijkt wel of jullie al jaren weg zijn.
    Op mijn werk gaat alles goed en het is weer een verademing om te werken zonder jaloerse collega's.
    Nou liefs van ons, groetjes Elly en Herman

• 06 Juli 2010 - 17:37

Mirjam En De Mannen :

hoi ada en jan
    wat fantastisch parijs !! en veel gezien begrijpen we.maar wat een gedoe om een plekje te vinden.. en dat alles in het frans ... kunnen jullie je goed verstaan baar maken ?
    van pa ook de groeten, hij is thuis en het gaat redelijk goed. hij is al weer druk met zijn tomaten.je moet wel terug zijn als ze rijp zijn...anders vind je de hond in de pot...
    geniet nog van het mooie vakantie weer en goede reis mirjam en de mannen

• 06 Juli 2010 - 21:08

Ruud & Ans:

Hallo stelletje waaghalzen, ziet er goed uit, lekker weer en het bier zal onderhand wel op zijn ( die 14 blikjes die Ada bij zich had, hahahahaha), nou geniet er met volle teugen van, want je baas kan niet wachten tot je terug bent, wij moeten nog 8 dagen en dan begint onze reis,( naar de achtertuin)maar wel met zwembad en ligweide, nou nog veel plezier maar kijk wel goed uit,

groetjes Ans & Ruud

• 16 Juli 2010 - 12:04

Gea En Kees:

hoi ada en jan via via jullie reisverslag gelezen wij wensen jullie nog heel veel plezier en mooi weer. tot horens of ziens.

• 19 Juli 2010 - 08:55

Cora &Bert Groothuis:

Hoi Jan en Ada,
    Tja, het is een hele uitdagende onderneming zo'n prachtige bootreis-ervaring. Dat "slechte" soort Franse Havenmeesters hoort daar dan maar een beetje bij. Jullie hebben in elk geval weer deze ervaring weer goed doorstaan. Leuk dat die meiden even zijn overgeweest !
    De altijd gezellige en warme Pappot-dames en partners hebben jullie ook goed vertegenwoordigd op ons feessie.

Blijf goed op elkaar passen en behouden vaart !

Succes en liefs uit Zwollywood.

Cora en Bert